• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Veelgestelde vragen

Over het bestelproces


Wat zijn de verzendkosten?
Waarom is de verzending niet altijd gratis?
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?

Over het betaalproces


Wat moet ik doen indien mijn betaling niet is geslaagd?
Waarom wordt mijn betaling met AfterPay geweigerd?
Waarom staat er "via Mollie" op mijn bankafschrift?

Over de levering


Wat is de levertijd van een bestelling?
Hoe laat ik mijn pakket naar een PostNL pakketpunt verzenden?
Past mijn bestelling door de brievenbus?

Bij problemen of klachten


Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Wat doe ik indien ik een beschadigd product heb ontvangen?
Wat moet ik doen indien ik een klacht heb?

Over onze deodoranten


Wat is het verschil tussen een antiperspirant, een antitranspirant en een standaard deodorant?
Wat is het verschil tussen een actief en een inactief ingrediënt?
Wat zijn de voor- of nadelen van een deodorant stick?
Welke sterkte is geschikt voor mij?

Over het gebruik van een antitranspirant deodorant


Hoe gebruik ik een antitranspirant deodorant?
Hoe snel werkt een antitranspirant deodorant?
Waarom heeft scheren effect op de werking van een antitranspirant deodorant?
Is een antitranspirant deodorant irriterend?

Over onze acne producten


Wat is de functie van het ingrediënt salicylic acid?
Kan een product met salicylic acid acne daadwerkelijk voorkomen?
Waar moet ik op letten tijdens het gebruik van een product met salicylic acid?

Over onze zonverzorgingsproducten


Wat is een Broad Spectrum zonnebrandcrème?
Wat is minerale zonnebrandcrème?
Hoe gebruik ik een zonbeschermingsproduct?

Over het bestelproces


Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen € 3,95. Orders van meer dan 30 euro worden gratis verzonden. Naar België bedragen de verzendkosten € 6,95 en ook naar België worden bestellingen van meer dan 30 euro gratis verzonden.
Waarom is de verzending niet altijd gratis?
Het verzenden van een pakket kost ons geld. Indien we alle producten gratis zouden verzenden, dan zouden de verzendkosten in de productprijs moeten worden opgenomen waardoor alle producten duurder worden. Bij het bestellen van 1 product maakt het weinig verschil. Bij het bestellen van meerdere producten tegelijk betaalt u in dat geval deze verborgen verzendkosten meerdere keren. Alle bestellingen met meer dan 1 product zouden in dat geval effectief dus duurder worden.
Hoe wijzig ik mijn bestelling?
Fouten in de bestelling of het afleveradres kunnen gewijzigd worden zolang de bestelling nog niet verwerkt is. Wijzigingen kunnen per email worden doorgegeven. Beantwoord bij voorkeur de bestelbevestiging die u ontvangen heeft. Dan hebben we alle informatie bij de hand en kunnen we uw bestelling het snelst aanpassen voordat deze naar het magazijn verstuurd is.
Waarom heb ik geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen?
Meestal is het probleem een foutief ingevoerd emailadres. Volg deze stappen:
  1. Controleer uw 'ongewenste email' en markeer onze email als 'geen spam'.
  2. De bevestigingsemail is niet aanwezig in de spambox? Controleer uw rekening om te kijken of het geld is afgeschreven.
  3. De email is niet aanwezig en de betaling is wél afgeschreven? Stuur ons een email zodat we uw bestelling direct kunnen controleren.
Let op. Stuur ons een email vanuit uw emailbox, dan hebben we 100% zeker uw correcte adres en kunnen we uw email beantwoorden.

Over het betaalproces


Wat moet ik doen indien mijn betaling niet is geslaagd?
Het kan gebeuren dat er een storing optreedt bij de betalingsprovider. Mocht het niet lukken om te betalen dan kunt u het beste 15 minuten wachten en het dan nog eens proberen. De kans is groot dat de storing dan is opgelost. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan gerust contact op.
Twijfelt u of de betaling is geslaagd? U hoort direct na afronding van de betaling terug te worden gestuurd naar onze website en een bestelbevestiging te zien. Daarnaast hoort u binnen enkele minuten een bevestigingsemail te ontvangen. Indien deze 2 zaken niet gebeuren is de betaling waarschijnlijk mislukt.
Waarom wordt mijn betaling met AfterPay geweigerd?
AfterPay keurt iedere aanvraag op basis van meerdere aspecten waaronder uw betaalhistorie, uw adres, etc. AfterPay kan uw aanvraag weigeren, maar geeft helaas geen reden op. Het probleem hoeft niet te liggen aan uw eigen betaalhistorie, maar kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door problemen op uw adres voordat u er kwam wonen. Bij een weigering van uw aanvraag adviseren we om een andere betaalmethode te kiezen.
Waarom staat er "via Mollie" op mijn bankafschrift?
De betalingen via de meeste betaalmethoden op onze website (o.a. iDEAL, Bancontact en creditcards) lopen via een betalingsprovider. Wij maken gebruik van de diensten van Mollie waardoor bij uw betaling deze naam naast de onze wordt weergegeven.

Over de levering


Wat is de levertijd van een bestelling?
De levertijd van een bestelling is 1 werkdag. We houden alle producten op voorraad in Nederland en versturen iedere bestelling dezelfde werkdag zolang de bestelling inclusief betaling voor 23:00 is afgerond. Voor België geldt een levertijd van 1 à 2 werkdagen.
Uiteraard is er af en toe een product uitverkocht waardoor de levertijd langer is. Dit is echter duidelijk zichtbaar op de productpagina.
Hoe laat ik mijn pakket naar een PostNL pakketpunt verzenden?
Binnen Nederland is het mogelijk het pakket naar een pakketpunt te verzenden, zoals een postkantoor, bouwmarkt of supermarkt. Vul tijdens het bestelproces uw factuuradres in. Daarna verschijnen onder 'Verzendmethode' enkele opties waaronder 'Ophalen bij PostNL locatie'. Selecteer deze optie en kies uw pakketpunt.
Past mijn bestelling door de brievenbus?
Wij versturen alle bestellingen als pakket om de producten zo goed mogelijk te beschermen tijdens het transport en om een volwaardige track en trace mogelijkheid te kunnen bieden.
We versturen geen producten als briefpost of als brievenbuspakket, omdat de producten hiervoor net te dik zijn en de kans op beschadiging tijdens het transport hierdoor te groot is. Daarnaast is een brief geheel niet traceerbaar, maar ook de track en trace van een brievenbuspakje werkt helaas niet naar behoren. De postbode is namelijk niet uitgerust met een scanner, waardoor de tracking informatie van een brievenbuspakje niet actueel is.
Uw bestelling zal dus altijd als pakket worden aangeboden. Indien u niet thuis zult zijn adviseren we het pakket te laten versturen naar een PostNL pakketpunt.

Bij problemen of klachten


Hoe retourneer ik mijn bestelling?
U kunt uw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst gratis retourneren, zolang de producten niet gebruikt en onbeschadigd zijn. Stuur ons, om gratis te kunnen retourneren, een email met de mededeling dat u de bestelling wilt terugsturen. U ontvangt van ons een retourlabel. Alle informatie rondom retourneren is te vinden op de pagina Retourneren.
Wat doe ik indien ik een beschadigd product heb ontvangen?
Wij zullen er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen en het product te vervangen door een nieuw artikel. Stuur ons per email een foto van de beschadiging. Dan kunnen we het direct bekijken en oplossen.
Wat moet ik doen indien ik een klacht heb?
Wij vragen u vriendelijk om eventuele klachten te melden bij onze klantenservice zodat we de klacht direct en naar volle tevredenheid kunnen oplossen. Na ontvangst van uw bericht ontvangt u een bevestiging en zullen we uw klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen oplossen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u eveneens contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Exclusively bij is aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit platform is hier te vinden. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Over onze deodoranten


Wat is het verschil tussen een antiperspirant, een antitranspirant en een standaard deodorant?
Bacteriën op de huid reageren met de transpiratie wanneer dit door de huid naar buiten komt. Bij deze reactie wordt de zweetgeur geproduceerd. Een standaard deodorant bevat vaak alcohol om deze bacteriën te doden. Dit type deodorant vermindert de zweetvorming dus niet, maar zorgt ervoor dat het zweet minder zal ruiken doordat er minder bacteriën kunnen reageren met de transpiratie.
Een antitranspirant deodorant bevat aluminiumzouten die de zweetkliertjes (deels) afsluiten, waardoor de transpiratie verminderd wordt. Dit type product richt zich dus niet op het minder laten ruiken van het zweet, maar op het tegengaan van de zweetvorming. Hierdoor wordt het ontstaan van de zweetgeur voorkomen.
Een antiperspirant deodorant is hetzelfde als een antitranspirant deodorant. Antiperspirant is de Engelstalige benaming, antitranspirant de Nederlandse. Omdat onze producten uit de VS komen, wordt het woord antiperspirant gebruikt op de verpakkingen.
Wat is het verschil tussen een actief en een inactief ingrediënt?
Een actief ingrediënt in de antiperspirant deodorant zorgt ervoor dat de zweetvorming daadwerkelijk stopt. Het betreft doorgaans een aluminium verbinding. De inactieve ingrediënten zijn niet bedoeld om de zweetvorming tegen te gaan, maar om van de deodorant een bruikbaar en fijn product te maken. De verschillende stoffen hebben verschillende doelen, bijvoorbeeld het verzachten van de huid of het leveren van een geurtje.
Wat zijn de voor- of nadelen van een deodorant stick?
Een stick heeft een stevige structuur en dit kan onwennig aanvoelen op de huid. De sticks 'smelten' echter eenvoudig en de ervaring leert dat het een kwestie is van even wennen.
Enkele grote voordelen van sticks zijn: ze zijn compact en zuinig in gebruik dus erg handig om mee te nemen terwijl ze toch lang mee gaan. Er zit geen alcohol in zoals bij normale deodoranten dus dit droogt de huid niet uit en in tegenstelling tot sprays wordt er geen gebruik gemaakt van drijfgassen wat beter is voor het milieu. Tenslotte zijn ze kleiner dan 100ml en mogen ze mee in de handbagage van het vliegtuig, ook de gel varianten. De enige uitzondering zijn de Right Guard gels met een groter formaat.
Welke sterkte is geschikt voor mij?
De werking van een antitranspirant deodorant hangt af van het percentage en het type actieve ingrediënt. De percentages variëren van ongeveer 15 tot 20%. Hoe hoger het percentage, hoe effectiever, maar ook hoe duurder de deodorant is. Het meestgebruikte en effectieve actieve ingrediënt is aluminium zirconium tetrachlorohydrex glycine.
Voor de meesten is een antitranspirant deodorant met 15 à 16% actief ingrediënt voldoende en ons advies is dan ook om hiermee te beginnen. De Lady Speed Sticks voor vrouwen en de Speed Sticks voor mannen zijn voorzien van dergelijke percentages.
Indien dit onvoldoende effectief blijkt te zijn is een percentage rond de 18% waarschijnlijk voldoende. Hier vallen de meeste standaard varianten van Secret en Degree (Men) onder.
De producten met een percentage tot 20% zijn geschikt voor diegenen die echt last hebben van overmatige transpiratie en worden veelal aangeduid als "Clinical". We raden deze enkel aan indien al bekend is dat producten met een lager percentage onvoldoende effectiviteit bieden.

Over het gebruik van een antitranspirant deodorant


Hoe gebruik ik een antitranspirant deodorant?
Het gebruik van een antitranspirant deodorant wijkt af ten opzichte van een 'standaard' deodorant. In het geval dat er 's avonds gedouched wordt: Breng de antitranspirant na het douchen / voor het slapen aan in een relatief dikke en egale laag. Het is mogelijk de deodorant licht in de huid te masseren. Een eventuele overtollige hoeveelheid kan 's ochtends worden weggeveegd. Afhankelijk van de behoefte kan de antitranspirant 's ochtends nogmaals worden aangebracht.
Bij 's ochtends douchen: Breng de antitranspirant deodorant na het douchen aan in een niet al te dikke laag en laat het indien nodig even intrekken of drogen voordat er kleding overheen wordt aangetrokken. Veeg 's avonds voor het slapen de oksels schoon met een natte washand, droog ze goed en breng vervolgens een ruime laag antitranspirant aan.
Hoe snel werkt een antitranspirant deodorant?
Uiteraard is een antitranspirant deodorant na gebruik direct werkzaam maar houd er rekening mee dat er enkele dagen nodig kunnen zijn voordat een optimale werking wordt bereikt. Dit wordt beïnvloed door de frequentie en manier van scheren en wassen. Hoe langer het product gebruikt wordt, hoe effectiever het is.
Waarom heeft scheren effect op de werking van een antitranspirant deodorant?
Een antitranspirant deodorant werkt door de afsluiting van de zweetkliertjes. Door te scheren is het mogelijk dat deze kliertjes weer openen en de werking hierdoor (tijdelijk) negatief beïnvloed wordt.
Is een antitranspirant deodorant irriterend?
De meeste mensen gebruiken deze producten zonder enig probleem. Echter, zoals bij ieder product en ieder ingrediënt zijn er mensen bij wie het gebruik irritatie opwekt. Beëindig in dat geval het gebruik. Hierdoor zal de irritatie verdwijnen. Indien je alsnog graag een antitranspirant deodorant wilt gebruiken, is het mogelijk om een ander type te proberen. Kies in dat geval een deodorant met een ander actief ingrediënt dan diegene die irritatie opwekt. Kijk hiervoor in de specificaties van het product. Indien de huid geïrriteerd of beschadigd is voor gebruik, breng de antitranspirant deodorant dan niet aan.

Over onze acne producten


Wat is de functie van het ingrediënt salicylic acid?
Salicylic acid is het actieve ingrediënt in producten die bedoeld zijn voor de behandeling van acne. Dit geneesmiddel wordt met een laag percentage (doorgaans 1 à 2%) toegevoegd aan een gezichtsreiniger of -scrub. Dit zorgt ervoor dat het product naast de reinigende of scrubbende werking de acne actief behandelt.
Kan een product met salicylic acid acne daadwerkelijk voorkomen?
Acne ontstaat in de poriën en is pas zichtbaar wanneer het zich aan het huidoppervlak toont als mee-eter of puistje. Indien de acne behandeld wordt voordat het aan het huidoppervlak verschijnt, kan voorkomen worden dat de acne zichtbaar wordt. Het ontstaan van acne wordt dus niet direct voorkomen, maar de zichtbare gevolgen - mee-eters en puistjes - wel.
Waar moet ik op letten tijdens het gebruik van een product met salicylic acid?
Salicylic acid droogt puistjes en mee-eters uit, maar ook de huid. Afhankelijk van de gevoeligheid, de staat van de huid en het product kan deze uitdroging hinderlijk zijn. We raden bij deze producten aan om het gebruik altijd zeer rustig op te bouwen zodat ervaren kan worden of de uitdroging hinderlijk wordt. Bij sommige producten wordt aangeraden om het meerdere keren per dag te gebruiken. Hierbij adviseren we om te starten met maximaal 1x per dag en het aantal pas te verhogen nadat duidelijk is dat de huid het product verdraagt.
In het geval van een scrub met salicylic acid is het belangrijk zeer voorzichtig te zijn met het scrubben. Een huid die last heeft van acne is reeds kwetsbaar en het salicylic acid verzacht de hoornlaag verder. Het is in dit geval makkelijk om met een scrub de huid te beschadigen. Oefen om deze reden een zeer beperkte druk uit op de huid tijdens het scrubben.

Over onze zonverzorgingsproducten


Wat is een Broad Spectrum zonnebrandcrème?
UV straling wordt in twee categoriën opgedeeld: UVA en UVB straling. UVA straling is het deel dat de huid veroudert terwijl UVB straling ervoor zorgt dat de huid verbrandt. Het is mogelijk dat een product enkel tegen UVB straling beschermt en niet tegen UVA. Indien een product tegen beide varianten beschermt spreken we van broad spectrum. Er wordt daarmee dus beschermd tegen straling uit het gehele UV spectrum.
Wat is minerale zonnebrandcrème?
UV filters kunnen op 2 manieren werken. Het meest gangbaar is het chemisch UV filter. Dit filter trekt in de huid en absorbeert schadelijke UV straling. Het alternatief is een mineraal filter. Deze ligt op de huid en reflecteert de straling zodat deze niet doordringt in de huid. Oudere typen zonnebrandcrème met een mineraal filter lieten een witte laag op de huid achter. De huidige generatie minerale filters kent dit probleem niet meer.
Indien de huid geïrriteerd raakt door een 'standaard' type zonnebrandcrème, dan is een soort met mineraal filter vaak een uitkomst. Van de soort met het chemische filter is verder bekend dat het koraal aantast. Op sommige plekken ter wereld zijn dergelijke filters daarom verboden. Ook waar ze niet verboden zijn is een mineraal filter de betere keuze voor het milieu.
Hoe gebruik ik een zonbeschermingsproduct?
Zonnebrandcrème en lippenbalsem met zonbescherming moeten 15 minuten voor blootstelling aan de zon worden aangebracht. Hierbij moet er een ruime hoeveelheid van het product gebruikt worden om aan de beschermingsfactor te komen die op de verpakking staat.
Indien er gezweet of gezwommen wordt moet de bescherming na 80 minuten opnieuw worden aangebracht. Na het afdrogen met een handdoek moet er eveneens opnieuw worden ingesmeerd. In overige gevallen geldt dat het na 2 uur herhaald moet worden. Voor een lippenbalsem geldt verder dat deze na het eten opnieuw gebruikt moet worden. Zorg voor het gebruik van een waterbestendig product in het geval van zwemmen of zweten.