• Alle producten zijn toegevoegd aan uw winkelmandje.

Veelgestelde vragen

Over onze producten


Wat is het verschil tussen een anti-perspirant en een anti-transpirant?
Bacteriën op de huid reageren met de transpiratie wanneer dit door de huid naar buiten komt. Bij deze reactie wordt de zweetgeur geproduceerd. Een 'standaard' deodorant of anti-transpirant bevat alcohol om deze bacteriën te doden. Dit type deodorant vermindert de zweetvorming dus niet, maar zorgt ervoor dat het zweet minder zal ruiken doordat er minder bacteriën kunnen reageren met de transpiratie.
Een anti-perspirant bevat deeltjes die de zweetkliertjes (deels) afsluiten, waardoor de transpiratie zelf verminderd wordt. Dit type product richt zich dus niet op het minder laten ruiken van het zweet, maar op het tegengaan van de zweetvorming. Hierdoor wordt het ontstaan van de zweetgeur voorkomen.
Wat is het verschil tussen een een actief en een inactief ingrediënt?
Een actief ingrediënt in de anti-perspirant zorgt ervoor dat de zweetvorming daadwerkelijk stopt. Het betreft doorgaans een aluminium verbinding. De inactieve ingrediënten zijn niet bedoeld om de zweetvorming tegen te gaan, maar om van de antiperspirant een bruikbaar en fijn product te maken. De verschillende stoffen hebben verschillende doelen, bijvoorbeeld het verzachten van de huid of het leveren van een geurtje.
Wat zijn de voor- of nadelen van een deodorant stick?
Een stick heeft een stevige structuur en dit kan onwennig aanvoelen op de huid. De sticks 'smelten' echter eenvoudig en de ervaring leert dat het een kwestie is van enkele dagen wennen.
Enkele grote voordelen van sticks zijn: ze zijn compact en zuinig in gebruik dus erg handig om mee te nemen terwijl ze toch lang mee gaan. Er zit geen alcohol in zoals bij normale deodoranten dus dit droogt de huid niet uit en in tegenstelling tot sprays wordt er geen gebruik gemaakt van drijfgassen wat beter is voor het milieu. Tenslotte zijn ze kleiner dan 100ml en mogen ze mee in de handbagage van het vliegtuig, ook de gel varianten. De enige uitzondering zijn de Right Guard gels met een groter formaat.
Welke sterkte is geschikt voor mij?
De werking van een antiperspirant hangt af van het percentage en het type actieve ingrediënt. De percentages variëren van ongeveer 15 tot 20%. Hoe hoger het percentage, hoe effectiever, maar ook hoe duurder de antiperspirant is. Het meestgebruikte en effectieve actieve ingrediënt is aluminium zirconium tetrachlorohydrex glycine.
Voor de meesten is een antiperspirant met 15 à 16% actief ingrediënt voldoende en ons advies is dan ook om hiermee te beginnen. De Lady Speed Sticks voor vrouwen en de Speed Sticks voor mannen zijn voorzien van dergelijke percentages.
Indien dit onvoldoende effectief blijkt te zijn is een percentage rond de 18% waarschijnlijk voldoende. Hier vallen de meeste standaard varianten van Secret en Degree (Men) onder.
De producten met een percentage rond de 20% zijn geschikt voor diegenen die echt last hebben van overmatige transpiratie en worden veelal aangeduid als "Clinical". We raden deze enkel aan indien al bekend is dat producten met een lager percentage onvoldoende effectiviteit bieden.

Over het gebruik van een anti-perspirant


Hoe gebruik ik een anti-perspirant?
Het gebruik van een anti-perspirant wijkt af ten opzichte van een 'standaard' deodorant. In het geval dat er 's avonds gedouched wordt: Breng de antiperspirant na het douchen / voor het slapen aan in een relatief dikke en egale laag. Het is mogelijk de antiperspirant licht in de huid te masseren. Een eventuele overtollige hoeveelheid kan 's ochtends worden weggeveegd. Afhankelijk van de behoefte kan de antiperspirant 's ochtends nogmaals worden aangebracht.
Bij 's ochtends douchen: Breng de antiperspirant na het douchen aan in een niet al te dikke laag en laat het indien nodig even intrekken of drogen voordat er kleding overheen wordt aangetrokken. Veeg 's avonds voor het slapen de oksels schoon met een natte washand, droog ze goed en breng vervolgens een ruime laag antiperspirant aan.
Hoe snel werkt een antiperspirant?
Uiteraard is een antiperspirant na gebruik direct werkzaam maar houd er rekening mee dat er enkele dagen nodig kunnen zijn voordat een optimale werking wordt bereikt. Dit wordt beïnvloed door de frequentie en manier van scheren en wassen. Hoe langer het product gebruikt wordt, hoe effectiever het is.
Waarom heeft scheren effect op de werking van een anti-perspirant?
Een anti-perspirant werkt door de afsluiting van de zweetkliertjes. Door te scheren is het mogelijk dat deze kliertjes weer openen en de werking hierdoor (tijdelijk) negatief beïnvloed wordt.
Is een antiperspirant irriterend?
De meeste mensen gebruiken deze producten zonder enig probleem. Echter, zoals bij ieder product en ieder ingrediënt zijn er mensen bij wie het gebruik irritatie opwekt. In dat geval is het aan te raden het gebruik te beëindigen waardoor de irritatie vanzelf zal verdwijnen. Indien je alsnog graag een antiperspirant wilt gebruiken, is het mogelijk om een ander type te proberen. Kies in dat geval een antiperspirant met een ander actief ingrediënt dan diegene die irritatie opwekt. Kijk hiervoor in de specificaties van het product.
Is mijn antiperspirant nog bruikbaar na de houdbaarheidsdatum?
Hoe ouder een deodorant / antiperspirant wordt, hoe groter de kans is dat deze minder effectief wordt. Het gebruik van deze producten op of net na de houdbaarheidsdatum is niet schadelijk, maar het is dus wel waarschijnlijk dat de effectiviteit is afgenomen.

Over het bestelproces


Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedrag 3,95. Orders van meer dan 30 euro worden gratis verzonden. Naar België bedragen de verzendkosten 6,95 en bestellingen van meer dan 50 euro worden gratis verzonden.
Wat moet ik doen indien mijn betaling niet is geslaagd?
Het kan gebeuren dat er een storing optreedt bij de betalingsprovider. Mocht het niet lukken om te betalen dan kunt u het beste 15 minuten wachten en het dan nog eens proberen. De kans is groot dat de storing dan is opgelost. Blijft het probleem zich voordoen, neem dan gerust contact op.
Twijfelt u of de betaling is geslaagd? U hoort direct na afronding van de betaling terug te worden gestuurd naar onze website en een bestelbevestiging te zien. Daarnaast hoort u binnen enkele minuten een bevestigingsemail te ontvangen. Indien deze 2 zaken niet gebeuren is de betaling waarschijnlijk mislukt.
Waarom wordt mijn betaling met AfterPay geweigerd?
AfterPay keurt iedere aanvraag op basis van meerdere aspecten waaronder uw betaalhistorie, uw adres, etc. AfterPay kan uw aanvraag weigeren, maar geeft helaas geen reden op. Het probleem hoeft niet te liggen aan uw eigen betaalhistorie, maar kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door problemen op uw adres voordat u er kwam wonen. Bij een weigering van uw aanvraag adviseren we om een andere betaalmethode te kiezen.
Ik heb geen bevestiging en/of factuur van mijn bestelling ontvangen.
Controleer eerst uw 'ongewenste email' en markeer onze email als 'geen spam'. Indien de bevestigingsemail niet in de spambox aanwezig is, kunt u uw rekening controleren om te kijken of het geld is afgeschreven. Indien de betaling is afgeschreven en u heeft de email niet gevonden, dan kunt u het beste even een email sturen zodat we uw bestelling direct kunnen controleren.
Let op. Er wordt regelmatig een fout emailadres ingevoerd tijdens bestellingen en in het contactformulier. Stuur ons daarom bij voorkeur een email vanuit uw emailbox, dan hebben we 100% zeker uw correcte adres en kunnen we een antwoord en de factuur sturen.
Waarom staat er Stichting Mollie Payments op mijn bankafschrift?
De betalingen via de meeste betaalmethoden op onze website (o.a. iDEAL, Bancontact en creditcards) lopen via een betalingsprovider. Wij maken gebruik van de diensten van Mollie waardoor deze naam bij uw betaling wordt weergegeven. In de omschrijving van de betaling ziet u exclusively.nl en uw ordernummer staan.
Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling. Wat nu?
Ontdekt u na afronding van de bestelling fouten in uw afleveradres of in de bestelling zelf, neem dan direct contact op. Beantwoord bij voorkeur de email die u van ons ontvangen heeft, dan hebben we alle informatie bij de hand en kunnen we uw bestelling aanpassen voordat deze verzonden is.

Over de levering


Wat is de levertijd van een bestelling?
De levertijd van een bestelling is 1 werkdag. We houden alle producten op voorraad in Nederland en versturen iedere bestelling dezelfde werkdag zolang de bestelling inclusief betaling voor 17:00 is afgerond. Voor België geldt een levertijd van 1 à 2 werkdagen.
Uiteraard gebeurt het af en toe dat een product is uitverkocht waardoor de levertijd langer is. In dat geval is dit echter duidelijk zichtbaar op de productpagina.
Hoe laat ik mijn pakket naar een PostNL pakketpunt verzenden?
Binnen Nederland is het mogelijk het pakket naar een pakketpunt te verzenden, zoals een postkantoor, bouwmarkt of supermarkt. Vul tijdens het bestelproces uw factuuradres in. Daarna verschijnen onder 'Verzendmethode' enkele opties waaronder 'Ophalen bij PostNL locatie'. Selecteer deze optie en kies uw pakketpunt.
Past mijn bestelling door de brievenbus?
Wij versturen alle bestellingen als pakket om de producten zo goed mogelijk te beschermen tijdens het transport en om een volwaardige track en trace mogelijkheid te kunnen bieden.
We versturen geen producten als briefpost of als brievenbuspakket, omdat de producten hiervoor net te dik zijn en de kans op beschadiging tijdens het transport hierdoor te groot is. Daarnaast is een brief geheel niet traceerbaar, maar ook de track en trace van een brievenbuspakje werkt helaas niet naar behoren. De postbode is namelijk niet uitgerust met een scanner, waardoor de tracking informatie van een brievenbuspakje niet actueel is.
Uw bestelling zal dus altijd als pakket worden aangeboden. Indien u niet thuis zult zijn adviseren we het pakket te laten versturen naar een PostNL pakketpunt.
Kan ik mijn bestelling retourneren?
U kunt uw bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, zolang de producten niet gebruikt en onbeschadigd zijn. Alle informatie rondom retourneren is te vinden op de pagina Verzenden & retourneren. Stuur ons een email met de mededeling dat u uw bestelling wilt retourneren of beantwoord de bevestigingsemail zodat we direct alle gegevens hebben.
Wat doe ik indien een ontvangen product is beschadigd?
Beschadigde producten zullen we uiteraard omruilen voor een nieuw artikel. Om dit zo snel mogelijk te regelen kunt u het beste een foto maken van het defect en deze naar ons mailen. Dan kunnen we het direct bekijken en oplossen.
Wat zou ik moeten doen indien ik een klacht heb?
Wij vragen u vriendelijk om eventuele klachten te melden bij onze klantenservice zodat we de klacht direct en naar volle tevredenheid kunnen oplossen. Na ontvangst van uw bericht ontvangt u een bevestiging en zullen we uw klacht zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 5 werkdagen oplossen.
Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u eveneens contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Exclusively bij is aangesloten.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit platform is hier te vinden. Wanneer de klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.